Pastă de mazăre cu tahini și usturoi

on

Poate fi un aperitiv delicios de inspirație grecească, o garnitură usoară sau pur și simplu, un fel vegan și sănătos.

Recunosc că detest din tot sufletul risipa alimentară. Am scris în repetate rânduri despre ea, am scris inclusiv o petiție privind limitarea risipei alimentare. Mai ales după ce am descoperit aplicația Share The Meal care îți povestește că poți hrăni un copil timp de o lună cu doar… 60 de lei, am început să fiu mult mai responsabilă atunci când vine vorba de mâncare. Strâng pentru căței mâncare pe care în mod normal aș fi aruncat-o și încerc să inventez rețete cu resturile de prin frigider.

Cred că știți cu toții cum este… când nu îți mai vine să mânanci 3 zile la rând aceeași mâncare de mazăre. Căci ea era pe lista neagră, în curând avea să urmeze drumul ghenei pentru simplul fapt că nu mai tenta pe nimeni. Și cum tot eu mă sacrificasem și în ultimele zile, am zis că în loc să o arunc, mai bine încerc să mă joc puțin cu ea să vedem ce iese…

Mai ales că în ultima perioadă tot stau cu gândul la Grecia, mi-am adus aminte de celebra lor “fava”, un aperitiv minunat realizat din boabe de fasole pasate cu ulei de măsline și usturoi. Așa că am zis că merită să fac o încercare plecând de la ideea grecească reutilizând mâncarea de mazăre rămasă prin frigider. Bineînțeles, puteți face aceeași pastă de mazăre și din mazăre congelată sau proaspătă, nu este nevoie să repetați experiența mea.

Ingrediente

  • 500 g mâncare de mazăre deja preparată (am detaliat rețeta aici)
  • 2 linguri tahini
  • 1-2 linguri ulei de măsline
  • 3 căței de usturoi zdrobiți
  • 2 linguri zeamă de lămâie
  • sare după gust

Pregătire

Am mixat mai întâi mancarea de mazăre într-un sos consistent. Nu am vrut să iasă o pastă fină, fină, așa că am folosit blenderul de mână. Dacă vi se pare că are prea mult sos, puteți scoate din el pentru ca pasta să nu vă iasă prea lichidă așa cum s-a întâmplat în cazul meu.

Am adăugat apoi cele două linguri de tahini, cățeii de usturoi zdrobiți și zeama de lămâie.

Am mai mixat puțin pentru a mărunți cât se poate și usturoiul. La final, am potrivit de sare după gust și o lingură de ulei de măsline.

Servire

Și da, am mâncat-o cu poftă alături de niște măsline deshidratate și câteva bucăți de pita caldă. Ar fi mers și un val care să se audă în depărtare și să se împletească cu niște acorduri grecești. Dar pentru ele o să ne punem pofta în cui! Cel puțin deocamdată!

Dacă ai încercat rețeta și ți-a plăcut rezultatul final, nu uita să îmi lași un comentariu. Mă ajută să experimentez în continuare rețete noi! Pentru a fi în continuare la curent cu jocurile mele în bucătărie, abonează-te și află primul ce isprăvi culinare am dus la bun sfârșit!

Leave a comment